Charlotte Weppenaar Pedersen. Kollerødvej 14. 3450 Allerød.
Tlf. 48-141864 hv. 9-10. E-mail:  charlotte@ikonskole.dk

Studierejser

Jeg har foretaget studie og pilgrimsrejser i kristen mystik, byzantisk ikoner, klostre, tidlige kristendom:

Israel

Det hellige land  2018 - Pilgrimsrejse i Jesus fodspor hans liv og gerninger fra bebudelsen fødsel død og opstandelse, Jerusalem, Bethelem, Qumran, Jordan floden, Tiberias og Genezerents sø, Kapernaum, Nazaret. Maria Gudsmoder og Maria Magdalene fødselssted. De hellige bjerge,  Oliebjerget, Golgata, Fristelsens  Saligprisningernes og Tabor, forklarelsens bjerg.

Frankrig

Paris 2005 - Notre Dame kirke, Sacre-Coeur kirke
Provence 2005 - Kirkevandring i mange små byer

Bordeaux 2017 - Pilgrimsrejse til Saint Jecques de compostelle ved Penne Aginais (hvor Jomfru Maria har vist sig mange gange i grotterne og hvor der er bygget en Maria kirke over grotterne)

Grækenland

Rhodos 1962 - Skt John's Kloster, Jomfrue Maria Kloster, Tharri Kloster, Akropolis, Maria Kirken
Kreta 1991 - Ikonskoler / værksteder og klostre, Ankadi klosteret, Agia Triade Kloster, Governeto Kloster, Katrolico Kloster, Skt. Mattheus samt Græsk mytologi
Ouranopolis /Holy Mount Athos /Thessaloniki 2010 - 2017. Ikonskole har gennemført  Pilgrim ,Jesus bøn og ikon hvor bla de mandlige deltager har besøgt Mount Athos.  Udover 8 dage i Ouranopolis med fordybelse i Jesus bøn, ikonmaling, besøg på nonne klostre, samt studie af ikoner og kirker, er vi 2 dage i Thessaloniki og vandrer den gamle pilgrims rute. Allan har været på Mount Athos 3 gange og 2 gange besteget Det hellige bjerg og været på toppen i kirken Metamorfosis . Været pilgrim og boet hos vores lærer munk Gregorios Nea Skiti( se mere under ikonkurser )

Athen 2016, pilgrimsvandring til klostre og kirker samt det antikke Grækenland
Athen 2017, kloster besøg og pilgrimsvandring

Indien 2007

Studie af hellige steder, trosretninger, religioner og religiøs kunst i Delhi, Varanassi, Ganges, Bodh Gaya, Sarnath, Dharamsala.

Italien

Rom 1988 - Skt Peter's Kirke, Catecombs (tidlig kristne), Orakler samt mange kirker/ikoner/frescoer
Firenze 1998 - Fresco malerier
Assisi 2006 - Pilgrimsvandring i Frans af Assisi og Søster Klara's fodspor
Assisi 2008 - Yderligere fordybelse i Frans af Assisi med Richard Rohr, Fransiskaner præst og forfatter.

Nord Spanien 1987 - Mont Serrath Kloster, studie i den sorte Madonna

Tyrkiet

Alanya 1990 - Gamle bjergkirker og moskeer
Marmaris 1995 - Jomfru Maria's hus og Ephesos